دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
آیت الله مدرسی یزدی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه طلاب چشم جامعه هستند که باید در نهادهای گوناگون هدایتگری جامعه را برعهده داشته باشند،گفت: جامعه اسلامی تشنه طلاب فاضل است و مردم نیز در سیر زندگی خود به طلاب نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ‌آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در جمع طلاب طرح ولایت در مشهد مقدس با اشاره به ضرورت درک راه و مغتنم دانستن مسیر طلبگی، خطاب به طلاب گفت: شما می بایست قدر خودتان را بدانید؛ خداوند بسیار نعمت عنایت کرده که از برترین آن قدم گذاشتن در مسیر فهم عمیق دین است.

وی با بیان این که فهم دین مراتبی دارد و در جستجوی فهم و درک دین بوده همراه با برکات است، تصریح کرد: پیامبر(ص) همین را فرمودند خداوند رحمت کند کسی که کلمات من را دریافت کرده و به دیگران منتقل کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که فقه و قرآن همچون رود خروشان زنده ای هستند که هر روز می توان مروارید و گوهرهای جدیدی را از آن دریافت کرد، افزود: طلاب در مسیری قدم گذاشته اند که اولیای الهی قدم گذاشته بودند و مومنی که اهل علم و در راه کسب دین باشد، قوی ترین مومنان است همانطور که در روایات نیز آمده کسی که یاد بگیرد و دانش بیاندوزد و در راه خداوند تعلیم بدهد، به عنوان فرد عظیمی در ملکوت و آسمان ها شناخته می شود.

آیت الله مدرسی یزدی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی امروز به شما طلاب در عرصه های گوناگون نیاز دارد، ابراز کرد: نظام اسلامی امروز به طلاب در حوزه به عنوان نهاد مادر علوم اسلامی و انسانی نیازمند است.

وی طلاب را چشم جامعه دانست که می بایست در نهادهای گوناگون هدایتگری جامعه را برعهده داشته باشند و عنوان کرد: جامعه اسلامی تشنه طلاب فاضل است و مردم نیز در سیر زندگی خود به طلاب نیاز دارد. بنابراین قدر خودتان را بدانید.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن اشاره به حضور طلاب و روحانیون در سمت ها و مسئولیت های حساس کشور، خاطر نشان کرد: دشمنان امروز از هر سو فشار وارد می کنند تا نظام اسلامی را مورد ضربه قرار دهند و آن را از حقیقت تهی کنند اما تلاششان بیهوده است و مهم ترین هدف آنان امروز هجمه فرهنگی و تلاش برای ضربه به شناخت مردم است.

آیت الله مدرسی یزدی ضمن اشاره به بصیرت ملت ایران اسلامی عنوان کرد: امروز که دسترسی ها بیشتر شده است، می بایست با آگاهی و بصیرت عمل کرد و مبتنی براندوخته علمی قدم برداشت و برای اسلام با دید روشن و آگاهانه کار کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha